Sunday, December 30, 2007

mlay zodiak....

Tahukah kamu bahawa tarikh lahir mu juga boleh disesuaikan dengan kelompok
haiwan seperti arnab, tikus, singa, kucing, merpati, penyu, harimau kumbang
dan monyet. Ingin mengenali diri kamu dengan lebih dekat? Caranya mudah
sahaja, kenal pasti bilakah tarikh lahir mu serta lihat kesesuaian haiwan
seperti yang telah dikategorikan di bawah! Mmm... pasti kamu akan mengenali
diri kamu dengan lebih mendalam selepas ini!

KUCING
01 - 05 Februari
24 - 31 Mac
25 - 30 Jun
27 - 31 Julai
15 - 27 September
17 - 30 November

TIKUS
10 - 24 Januari
16 - 23 Mac
15 - 26 April
01 - 03 Jun
01 - 09 Julai
16 - 25 Ogos

ARNAB
01 - 09 Januari
01 - 03 April
15 - 20 Jun
10 - 15 Julai
28 - 30 September
01 - 16 Disember

SINGA
25 - 31 Januari
13 - 15 Mac
22 - 31 Mei
01 - 16 November

MERPATI
06 - 14 Februari
14 - 21 Mei
16 - 26 Julai
01 - 14 September
26 - 31 Disember

PENYU
15 - 21 Februari
27 - 30 April
04 - 14 Jun
26 - 31 Ogos
16 - 27 Oktober

MONYET
01 - 12 Mac
01 - 13 Mei
21 - 24 Jun
01 - 15 Ogos
01 - 15 Oktober
17 - 25 Disember

HARIMAU KUMBANG
22 - 28 Februari
04 - 14 April
28 - 31 Oktober


ARNAB
Individu yang tergolong dalam kategori ini ternyata memiliki penampilan
yang menarik dan kebiasaannya popular di kalangan teman-teman. Sikap mu
yang mudah bergaul menjadikan kamu antara individu yang mudah didekati dan
bijak berkomunikasi dengan sesiapa sahaja tanpa mengira batasan usia
mahupun bangsa. Sikap tenang dan bijak yang sememangnya jelas ada pada diri
kamu itu juga sering mendapat perhatian ramai dan tidak hairanlah sekiranya
kamu sering dipertanggungjawabkan untuk menjadi ketua dalam melaksanakan
sesuatu tugasan secara berkumpulan.

KUCING
Pemalu dan comel, itulah karakter yang mampu dilihat de! ngan jelas pada
individu yang terdiri dari kelompok ini. Adakalanya individu ini lebih
gemar mengikut orang lain dan kurang gemar untuk memulakan bicara atau
berbual dengan individu yang tidak di kenalinya. Mereka juga terlalu
berhati-hati dalam memilih teman. Dari sudut pandangan lain, ternyata
individu dari kategori ini sentiasa bersikap baik hati kepada sesiapa
sahaja.

MONYET
Keperibadian individu dari kategori ini sentiasa menarik perhatian ramai.
Kamu juga sentiasa memiliki perwatakan yang ceria dan agresif. Sikap ceria
itu telah menarik minat ramai orang di sekeliling mu untuk menjalinkan
ikatan per sahabatan dengan mu. Tidak hairanlah sekiranya individu dari
kategori ini memiliki ramai teman dan sentiasa bijak menyesuaikan diri
walau dalam apa jua keadaan sekali pun. Walau bagaimanapun, sikap kamu yang
gemar bergosip ada kalanya agak kurang menyenangkan sesetengah pihak. Bagi
kamu, itu semua tidak penting! Prinsip hidup ! kamu, 'hidup mesti ceria'.
Selain itu kamu juga gemar menarik perhatian orang di sekeliling dan
sentiasa ingin menjadi ketua dalam melaksanakan sesuatu perkara.

HARIMAU KUMBANG
Sikap misteri mu agak menggusarkan orang di sekeliling mu. Walau
bagaimanapun kamu tetap memiliki ramai teman. Emosi mu yang sering
berubah-ubah menjadikan individu di sekeliling mu sentiasa berhati-hati
ketika bersama dengan mu. Selain itu, kamu juga sering dikaitkan dengan
pelbagai gosip. Berdasarkan keperibadian yang kamu miliki, ternyata kamu
sesuai memikul tanggungjawab sebagai seorang ketua.

TIKUS
'Diam-diam ubi berisi' itulah gambaran terdekat mengenai keperibadian mu.
Kamu dikenali sebagai cekap dalam melaksanakan sesuatu tugasan yang
diberikan. Sikap terlalu pemalu yang ada dalam diri mu itu harus
dikurangkan. Selain itu, sikap kamu yang kelakar dan comel sentiasa menarik
perhatian individu di sekeliling mu. Walaupun kamu tidak tergolong dalam
kelompok kumpulan popular, dirimu tetap dikenali ramai.

SINGA
Kamu memang dilahirkan sebagai pemimpin. Indivdiu di sekeliling mu sentiasa
berasa selamat bila berdampingan dengan mu. Kamu juga memiliki ramai teman
dan berpewatakan menarik. Sikap peramah dan mesra yang sememangnya wujud
secara semula jadi dalam diri mu telah menarik ramai orang untuk bersahabat
dengan mu, maka tidak hairanlah sekiranya kamu memiliki teman baru saban
hari.

PENYU
Sikap lemah lembut dan baik hati memang ada dalam diri kamu. Namun, ada
sesetengah pihak agak kurang senang hati dengan sikap mu kerana kamu sering
menilai kehendak dan keinginan orang lain hanya berdasarkan persepsi
pemikiran diri kamu sendiri. Walau bagaimanapun kamu adalah seorang teman
yang dan tidak bersikap seperti 'talam dua muka'.

MERPATI
Kamu terlalu mudah untuk jatuh cinta. Kamu juga tergolong dalam kategori
individu yang sentiasa bersikap tenang. Sememan! gnya kamu bukannya dari
kalangan individu yang terlalu pemalu, namun kamu lebih gemar bersikap
menyendiri dalam kehidupan harian mu

mari mengira tarikh lahir....

arikh lahir kita menerangkan siapa kita, apakah kelebihan kita dan apakah kebolehan kita.Ia juga menunjukkan apa yg perlu kita pelajari dan cabaran yg perlu kita hadapi. Itu mengetahui no tarikh lahir kita, kita blh mncampurkan no2 tarikh lahir kita sehingga ia mnjadi no yg tunggal..

Baca lagi..

Contoh:

12 April 1974= 12+4+1974= 1990 = 1 + 9 + 9+ 0 =19 + 1 + 9 = 10 = 1 + 0 = 1

Keterangan no lahir.

1. Ketulenan

Hadir dengan idea baru

Mempunyai idea dgn cara tersendiri

Golongan ini merupakan yg pling jujur dan boleh bljr dgn baik teknik diplomasi

Mereka suka mengambil inisiatif dan suka menjadi yg terbaik dan kebiasaannya adalah pemimpin ataupun boss

Bekerja sendiri adalah pilihan terbaik mereka

2. Pendamai

Dilahirkan sbgai diplomat

Mereka selalu memikirkan dan peka terhadap perasaan org lain sebelum mngambil kira dirinya sendiri

Secara semulajadi sangat analitikal dan suka mengikut kata hati

Tidak suka berdendirian

Persahabatan sngt penting buat mereka dan mendorong mrk untk berjaya did lm hidup, ttp mrk snggup utk brsendirian jika hubungan yg dijalinkan tidak serasi

Sangat pemalu dan perlu bljr utk meningkatkan nilai kendiri(self esteem) dan meluahkan perasaan secara terbuka tanpa berselindung

3. Ceria

Mereka sangat kreatif, ceria, mesra, romantik dan senang dibawa

berunding

Mereka suka memulakan sesuatu tetapi jarang dapat menghabiskan

Mereka suka membuatkan org gembira dan sanggup melakukan apa

sahaja utk mencapainya

Mereka sangat popular dan idealistic

Golongan ini perlu belajar utk melihat sesuatu dgn lebih idealistic

4. Konservatif

Golongan ini sangat peka dan tradisional

Mereka sukakan arahan dan sesuatu yang rutin

Mereka hanya akan bertindak apabila faham sepenuhya ttg apa yg perlu dilakukan

Mereka sanggup bekerja keras dan sanggup melakukan sesuatu kerja dgn sendirian

Mereka mudah tertarik dgn aktiviti luar dan merasai pertalian dgn alam sekitar

Mereka beusaha utk sabar, tekun dan adakala dianggap degil

Mereka perlu belajar bersikap lebih fleksibel dan bersikap lbh baik terhadap diri sendiri

5. Perintis

Mereka adalah perintis

Secara semulajadi mrk mmpunyai sikap ingin tahu dan suka mngambil

risiko serta sangat bersemangat

Mereka perlukan kepelbagaian dan tidak suka disekat

Dunia ini adalah sekolah mereka, mrk memerhatikan setiap peluang utk

Mempelajari sesuatu dlm setiap situasi yg ditempuhi

Persoalan yg bermain difikiran mrk tidak pernah berhenti

Golongan ini dinasihati melihat sesuatu dgn teliti dan mendapat semua

fakta yg diperlukan sebelum membuat kesimpulan

6. Romantik

Golongan ini adalah idealistic dan memerlukan sesuatu sbb utk berasa

gembira

Hubungan kekeluargaan yg kuat adalh pnting buat mereka

Perasaan mereka mempengaruhi keputusan mereka

Mereka sngt suka utk mmbantu dan mnjaga seseorang

Mereka sngt setia dan blh mnjadi guru yg terbaik

Mereka suka seni muzik

Mereka menjadi teman setia kpd sesiapa yg mnjalin persahabatan

secara serius

Golongan ini perlu bljr apa yg perlu diubah dan apa yg tak perlu

diubahnya

7. Intelektual

Golongan ini adalah Pencari. Selalu menyelesaikan sesuatu yg

tersembunyi dan sukar menerima sesuatu perkara dgn mudah

Perasaan mereka tidak mempengaruhi keputusan mereka

Mereka suka mempersoalkan apa yg ada disekeliling mrk, tp tidak suka

dipersoalkan

Mereka dikenali sbgai ahli falsafah, sngt berpengetahuan dan suka

bersendirian

Mereka gemarkan perkara berteknikal dan berkebolehan utk mnjadi

penyelidik yg baik utk mnyelesaikan sesuatu perkara

Mereka sngt suka berahsia

Mereka hidup dalam dunia mrk sendiri dan perlu bljr mnerima kejadian

dunia sebenar

8. Penyelesaian

Golongan ini adalah penyelesaian masalah

Mereka adalah professional, berterus terang, penilai yg baik dan sngt

tegas

Mereka mempunyai perancangan yg hebat dan suka hidup dlm suasana

kehidupan yg terbaik

Mereka sngt suka mengendalikan manusia dan menganggap manusia

sebagai objektif

Mereka akan memberitahu org dgn cara tersendiri bahawa dia adalah

adalah ketua

Golongan ini perlu belajar utk membuat keputusan berdasarkan

keperluan sendiri drpd keperluan org lain

9. Pelakon

Golongan ini mempunyai kebolehan utk mnghiburkan org lain

Mereka sngt penyanyang dan pemurah

Dengan daya tarikan yg ada mrk tidak mempunyai masalah utk berkawan

dgn sesiapa sahaja dan bg mrk tiada sesiapa pun yg dianggap asing kpd

mereka

Mereka mempunyai personality yg pelbagai sehingga menyukarkan org

sekeliling utk memahami mereka

Mereka umpama binatang sumpah-sumpah yg blh berubah dan

Menyesuaikan diri mengikut persekitaran

Mereka mempunyai nasib yg sngt baik ttp juga blh menderita akibat

terlalu bergantung kpd nasib dan perasaan (mood)

Untuk berjaya golongan ini perlu membina landasan kasih sayang

citer lawak tak bapa nak lawak ....

Di sebuah sekolah, terdapat 2 kawan baik yg selalu bersaing.Aiman
dan shafiq bersaing tak kira pelajran atau sukan. mereka sama2
hebat.Tempat pertama dan kedua di kelas saling berganti. mereka
bersaing dalam semua aspek
kecuali dalam permainan bola sepak...

dalam bola, mereka berkerjasama sebagai satu pasukan. Aiman memilih
utk menjadi 'striker' memandangkan dia lebih handal menyerang.
manakala syafiq pula menjadi 'golkeeper'. namun kedua-duanya tidak
kurang hebatnya.

Setiap kali perlawanan bola sepak, pasukan mereka berdua tidak
pernah kalah. Ini kerana mereka berdua merupakan ayam tambatan di
dalam pasukan mereka. Aiman selalu berjaya menembusi gol lawan
mereka. manakala, shafiq pula tidak pernah membenarkan sebiji bola
pun masuk ke gol mereka...

Setelah beberapa minggu kemudian, Aiman mengambil keputusan utk
berehat daripada menjadi 'striker' utama. Dia kemudiannya menjadi
'defender'. Dia sebenarnya ingin berborak-borak dgn shafiq...

Shafiq memulakan perbualan,"setelah sekian lama kita main,kau la yg
selalu menjaringkan gol.".
Aiman menyambung," mmg la, kita kena la bermain secara pro, baru la
orang respek".
Shafiq membalas," memandangkan kau ni pro dalam bola sepak, maka aku
panggil kau 'PROmpak'..

mereka tergelak bersama-sama. ..

kemudian, Aiman membalas,"kau pula, memandangkan kau pro dalam
menjaga gol, maka aku panggil kau PROgol...

sekian...

Apa habaq....

hmmm .... dah lama tak mengisi blogger ini .... apa habaq semua ..... diharapkan anda semua eppy belaka .....

masa terus berlalu .... sem 2 pon dah nak abis .... semalam aku dah lepas satu paper nie tinggal lagi dua ..dedua 2 hb ..... peh pecah kepala nie ..... satu subjec baca satu subjec programming ..... mau botak pala baca macam nie .... hahaha

tah la ... tak tau nak tulis apa dah .... ok lo .... nie nak study .... lepas exam kang bau saya update blog ini ok ..... nie cuti mmg byk citer ..... 6-7 p genting ngan bebudak nie .... pastu 8-11 ader Generasi mahsuri (GenMa) program ngan budak cyber... pastu 12-20 ada program desa tercinta pulak ..... pastu 23-25 ada construct camp pulak nagan dak src ......hmmm .... nnti la lepas abis semua program aku cita kat korang semua ok .... papai .....

Friday, September 28, 2007

Final Exam .......


hmmmm .... memang menyeram kan .... final exam dah nak dekat dah nie arap leh skor lah .... arap leh buat yang terbaik ..... wahai kawan-kawan meh lah doakan kejayaan saya ok .... kepada kengkawan semua good luck for final exam ....

Freshie's Gathering

video

Hari tu kiter org ader menganjurkan Freshie's Gathering. best gak pergi ari tu ... banyak gak benda yang kiter orang buat .... nie semua pic dia .... tgk la ....

tgh makan kat A&W...

kat atas bas...

mmg tak der kerja....

hmmm .... buat bentuk love ... comelkan ....

tgh tunggu bas yang takkan sampai ....


wawasan desa......

heheheh ... sowi dah lama tak update blog nie .... tgh selak selak .... terjumpa lak gamba wawasan desa .... tak larat lanak taib banyak ... tgk lo pic kat bawah niee


nie gamba aku edit sendiri ... heheheh


tgh main time nie


rendam kaki ngan air panas .... wah layan perasaan ... hehehe


nak ambik gambar sangat ... cepat susun ...

mak bebetul sikit kang jatuh .... hehehe

Monday, August 20, 2007

hicom binding

sebelom AGM upg ader buat hicom binding .... konon nya nak satu kan hicom upg nie sebelom jorang naik jadii hicom ..... banyak pengalam jorang dapat tau ..... ader yang kater program itu lain dari yang lain .... dan tak pernah jorang lalui sebelom ini .... tapi best lo program tu .... nie ader gambar nak kongsikan bersama

nie sal ,adila n abil ..... bau lepas pasang kemah

tengah run kan program

ng tgh terang kan tu

kusyuk semua

apa yek korang buat dalam bulatan tu ????

semua nak post depan cam .... hehehe



lembaran baru dalam upg ....

Skang nie ...... UPG dah bukak buku baru .... diharap kan ... lepas nie upg sukses.... hmmmm ... tgh pening nie ... macam mana ... nak bukak lambaran baru .....semuanya baru dari hicom sampai semua nya baru .... tu yang fening tu .... tapi tak per dengan ader nya sokongan korang .... diharap kan semua akan menjadi sukses..... ari tu AGM .... upg lupa lak nak mintak gambo .... tak tau lo sama ader jorang ambik atau tidak .... diharap kan ader lo .... nanti kalo ader apis letak lo ... kat blog ini .... ok lo nak p class nie .... bye ....